به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر سومین برنامه روز مزرعه با هدف انتقال یافته های ترویجی به بهره برداران، روز یکشنبه با حضور مدیریت شیلات محمودآباد و نور، مسئول هماهنگی ترویج اداره کل شیلات استان، صیادان و ناظرین تعاونی های پره صیادی منطقه فریدونکنار، محمودآباد و نور در سالن جلسات اداره جعاد کشاورزی محمودآباد برگزار شد.
در این برنامه  فضلی و دریانبرد از کارشناسان بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر آبزیان پژوهشکده،  لزوم بکارگیری ضوابط و معیارهای برداشت پایدار از ذخایر ماهیان استخوانی و ارزیابی و مدیریت ذخایر ماهیان استخوانی را برای حاضرین شرح دادند و آنها را با شیوه گردآوری داده‌های مورد نیاز و کاربرد آنها در برآورد مقدار ذخایر آشنا کردند.
رعایت استانداردهای اعلام شده اعم از اندازه چشمه تور، زمان شروع و خاتمه فصل صید، اجتناب از فعالیت صیادی در هنگام تاریکی شب، رعایت سقف مجاز برداشت سالانه و رهاسازی دوباره ماهیان نابالغ از مواردی بود که کارشناسان پژوهشکده بر آنها تاکید داشتند تا بتوانیم میزان صید و ذخیره پایداری را برای سالهای بعد فراهم کنیم.
فضلی و دریانبرد وضعیت موجود ذخایر ماهیان استخوانی دریای خزر به ‌ویژه ماهی سفید، کفال طلائی و کپور دریایی را برای حاضرین بازگو کردند و از دلایل کاهش شدید مقدار صید، پیش‌بینی مقدار ذخایر در سنوات آتی و راهکارهای ممکن برای برون رفت از وضعیت گفتند.
در پایان برنامه، عمرانی مدیر شیلات شهرستان محمودآباد و نور ضمن تشکر از کارشناسان پژوهشکده برای برگزاری چنین برنامه هایی، استمرار و تداوم جلسات روز مزرعه را خواستار شد.