به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر روز چهارشنبه سیصدو پنجاه و دومین جلسه شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان با حضور خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تات، نائب رییس و دبیر کمیته راهبردی فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی، رئیس و معاون پژوهشی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر، رییس و معاونین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان، رییس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، روسای ادارات استانی و اعضای شورای تات مازندران در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد.
رییس سازمان تات در سخنان خود گفت: یکی از مؤلفه های راهبرد کلان کشاورزی استفاده از مجموعه ظرفیت های کشاورزی در استان است که بایستی با تعامل مشترک بین دانشگاه و مراکز پژوهشی باشد.کل امکانات سازمان تات برای همکاران مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کل کشور می باشد. یک درصد اعتبارات پژوهشی بخش کشاورزی استان باید در اختیار شورای تحقیقات کشاورزی باشد. وی ادامه داد: در حوزه شیلات یازده پژوهشکده را در کشور داریم که ظرفیت های پژوهشی در آنها باید مورد توجه قرار گیرد.
محمودی، دبیر شورا و رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران نیز در سخنان خود گفت: با وجود اینکه  مراکز تحقیقاتی برای تمامی معضلات و مسائل بخش کشاورزی استان پاسخ مناسب دارند اما به دلیل پایین بودن ضریب نفوذ دانش، در بسیاری از موارد این یافته‌ها در سطح بهره‌بردار اجرایی و عملیاتی  نمی شود و عدم رعایت نکات فنی توسط کشاورزان یکی از دلایل مهم کاهش بهره‌وری است.
همچنین در این جلسه حسین پور عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، به ارایه طرح  تحت عنوان: "بررسی و ارزیابی ارتقای بهره وری آب در تولید ماهیان خاویاری در سامانه بازچرخشی" پرداخت که با کمک محققین پژوهشکده اکولوژی دریای خزر وبه  پیشنهاد بخش خصوصی در شهرستان سیمرغ اجرا خواهد شد. حسین پور گفت: در این پروژه ذخیره سازی گوشت خاویاری که ۱۵ کیلوگرم در مترمکعب است به ۵۰ کیلوگرم در مترمکعب افزایش خواهد یافت. همچمنین بیان داشت: اجرای این طرح ارتقای بهره وری آب و افزایش راندمان تولید را به دنبال خواهد داشت  که با توجه به کمبود آب در سالهای اخیر،اجرای این طرح کمک شایانی به جلوگیری از هدر رفتن آب کرده و از سیستم سنتی آبیاری به سمت سیستم مکانیزه خواهیم رفت.