به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر، مراسم ماهی دار کردن قفس های دریایی با مشارکت تشکل های صیادی استان مازندران با حضور استاندار ، رئیس سازمان شیلات ایران، معاونین آبزی پروری و صید سازمان، نماینده خبرگان رهبری، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان، نماینده ولی فقیه در جهاد استان، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی شهرستان قائم شهر و جویبار ، فرماندار شهرستان جویبار به همراه روسای یگان های حفاظت منابع و حراست دریا و روسای شیلات شهرستان های استان با حضور نماینده پژوهشکده اکولوژی دریای خزر در صیدگاه پره قریشی در منطقه لاریم شهرستان جویبار با میزبانی اتحادیه پره مازندران  و اداره کل شیلات مازندران برگزار شد.
تاکید سخنرانان محترم بر محدودیت آب شیرین و تنش آبی کشور و تامین بخشی از پروتئین سالم در تامین امنیت غذایی کشور در محوریت اقتصاد دریا محور  از طریق پرورش ماهی در قفس های دریایی بود. همچنین ایده ورود صیادان در امر آبزی پروری دریایی را یک فعالیت متمدنانه دانسته و از طرف مسئولان امر قول همکاری های آتی برای تسهیلات و بیمه بازنشستگی برای صیادان زحمتکش داده شد.
استاندار مازندران با اشاره به این نکته که: تحولات بزرگ اقتصادی استان با آبزی پروری به راحتی محقق می شود، افزود: ظرفیت صادرات آبزیان به کشور روسیه یک فرصت بسیار عالی برای این صنعت است که متاسفانه در حال حاضر سهم بسیار کوچکی از آن متعلق به ایران است. وی ادامه داد توسعه این صنعت  به هزار قفس در مازندران باید برسد.
رییس سازمان شیلات ایران نیز از تایید مصوبه سخت و زیان آور بودن شغل صید و صیادی توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت تأمین اعتبار آن نیز در حال انجام است و امیدواریم بعد از ۲۵ سال این طرح عملیاتی شود. همچنین ادامه داد: مازندران پیشرو معرفی پتانسیل‌های مختلف در حوزه شیلاتی در کشور به شمار می‌رود.
به گفته کریم زاده، مدیرکل شیلات مازندران،  قرار است در صورت فراهم شدن شرایط و امکانات تعداد این قفسها تا پایان امسال به 40 عدد برسد که توسط تعاونی های پره استان برای پرورش ماهی در دریا مدیریت و نگهداری خواهد شد و انتظار میرود سالانه 2 هزار تن ماهی از این قفسها صید و روانه بازار مصرف شود.
در پایان سخنرانی علارغم نامناسب بودن شرایط جوی و مواج بودن خزر، با حضور استاندار بر روی قفس های مستقر در دریا بصورت نمادین آیین ماهی دار کردن 12 قفس دریایی صورت گرفت.