به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر روز چهارشنبه مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر به همراه نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی پژوهشکده ها، مراکز و شرکتهای دانش بنیان فعال حوزه کشاورزی استان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد.
در این برنامه دکتر خیام نکویی رئیس سازمان تات، بابایی کارنامی نماینده شهرستان ساری در مجلس شورای اسلامی، محبی معاون منابع انسانی استانداری، دکتر مرادی رئیس دانشگاه، مومنی رییس سازمان کشاورزی، محمودی رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و تعداد دیگری از مسئولین استانی حضور داشتند و ضمن بازدید از نمایشگاه یافته های تحقیقاتی، در سالن آمفی تئاتر دانشگاه گرد هم آمدند تا از محققین برتر تجلیل بعمل آورند.
معاون وزیرو رئیس سازمان تات در صحبتهای خود گفت: دانشگاه و سازمان تات با دارابودن تعداد زیادی عضو هیئت علمی و کارشناسان باتجربه  و نیروی جوان دانشجو از توان  بالای در حل مشکل کشاورزی برخوردار است که با هماهنگی و همکاری بین این دو نهاد میتوان بسیاری از چالشهای این حوزه را مرتفع کرد. وی همچنین ادامه داد: امروزه علارغم پیشرفت زیادی که صورت گرفته و میزان تولیدات کشاورزی در واحد سطح افزایش یافته است ولی هنوز جوابگوی نیاز مردم نیست و واردات محصولات کشاورزی همچنان ادامه دارد و راه حل رسیدن به خودکفایی بکارگیری ارقام مناسب برای مناطق مختلف کشور برای رسیدن به بالاترین راندمان است.
خیام نکویی گفت: امنیت غذایی دغدغه همه مسولین است و درخواست بخش اجرایی از دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی برطرف کردن چالشهای تولید و تهیه آذوقه با قیمت کمتر است.
در پایان برنامه محققین برتر معرفی و از آنان تجلیل بعمل آمد.