به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر، هم‌زمان با هفته گرامیداشت پژوهش و فناوری، مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان روز سه‌شنبه 14 آذر 1402 با حضور مسئولین استانی، روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌ علم و فناوری، مراکز رشد و موسسات تحقیقاتی با شعار «پژوهش و فناوری، پیشران رشد تولید و مهار تورم» به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار شد.
پس از بررسی مستندات محققین و پژوهشگران استان  بارگزاری شده در سامانه پژوهش و فناوری استانداری، توسط کمیته علمی انتخاب پژوهشگر برتر و امتیازدهی به آنها، آقای دکتر حسن نصراله زاده رئیس پژوهشکده و عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور بعنوان پژوهشگر برتر در بین مراکز پژوهشی انتخاب و معرفی شد.
در این مراسم دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران و دبیر ستاد استانی هفته پژوهش سخنرانی کرد. وی در سخنان خود با اشاره به تاکید دین اسلام در فراگیری علم توسط همه انسان‌ها گفت: توسعه بدون انجام پژوهش گسترده مبتنی بر اصول علمی، امری دست‌ نیافتنی است و پژوهش، گام نخست و اساسی برای چیرگی بر چالش‌ها است و پژوهش‌ها در صورت تبدیل‌شدن به فناوری و کاربردی‌شدن، می‌توانند پیشران رشد تولید و علم باشند و حتی تورم را مهار کنند.
دیگر سخنران این مراسم معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران بود. دکتر محبی ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری گفت: در هر جبهه‌ای، خط‌شکنی جزو مهم‌ترین ارکان آن جبهه است و در کشور و در مسير توسعه هم پژوهشگران، حکم همان خط ‌شکنان را دارند.
وی ادامه داد: ورود و اهتمام دستگاه‌های اجرایی به حوزه پژوهش و گشودن درهای خود برای پژوهشگران با نگاه مساله‌محوری و تاکید بر حل چالش‌ها، کمک شایانی به اجرای درست و عالمانه ماموریت‌ها خواهد کرد.
در پایان این برنامه از پژوهش‌گران، فناوران، واحدهای فناور، طرح‌های پژوهشی، دانشجویان برتر، معلم برتر، دانش‌آموزان برتر استان و ... تجلیل شد.