به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر به مناسبت درگذشت استاد فرهیخته و پیشکسوت جامعه شیلاتی و دانشگاهی، زنده نام جناب آقای پروفسور قباد آذری تاکامی، مجلس ختم و نکوداشتی روز پنجشنبه در مسجد بوستان ولایت شهر ساری از ساعت 14:30 لغایت 17 برگزار گردید.
در این مراسم تعدادی از مسئولین شهرستان ساری، صاحب نظران، فرهیختگان، اساتید دانشگاهی و دوستان قدیمی آنمرحوم  در بزرگداشت مقام علمی و فضایل اخلاقی آن عزیز سفر کرده سخنرانی کردند و یاد و نام ایشان را با ذکر خاطرات آن مرحوم گرامی داشتند.
ریاست، معاونین و جمعی از پرسنل پژوهشکده اکولوژی دریای خزر نیز در این مجلس حضور داشتند و با تلاوت قرآن و اهدای فاتحه برای آرامش ابدی روح آن استاد فقید طلب مغفرت کردند.
مرحوم دکتر آذری تاکامی متولد 1318 در ساری  و از بنیانگذاران علم بهداشت و بیماریهای آبزیان در کشور بودند که برای دیدار فرزندانشان به کانادا سفر کردند ولی بخاطر پیشرفت بیماری دار فانی را وداع گفتند و پیکرش در آرامستان نورت شهر ونکوور به خاک سپرده شد.
بار دیگر ضایعه جانگداز رحلت استاد برجسته و پیشکسوت شیلات و دانشگاه، جناب آقای پروفسور دکتر قباد آذری تاکامی را به خانواده و بازماندگان محترم و دوستداران ایشان تسلیت عرض می کنیم‌.
روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.