به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر، در ادامه جلسات دوره ای رئیس پژوهشکده با بخشهای تخصصی، روز یکشنبه این نشست با رئیس و کارشناسان بخش بیولوژی و مدیریت ذخایر آبزیان برگزار شد.
نصراله زاده صحبتهای خود را با خلاصه ای از جلسه گزارش عملکرد موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور که با حضور رئیس سازمان تات برگزار شد شروع کرد و از قول خیام نکوئی گفت: امنیت غذایی و خودکفایی در تولیدات کشاورزی از اهداف مهم دولت است و با توجه به رسالت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اقدامات عاجل و اساسی از این مجموعه انتظار میرود و محققین بخش کشاورزی و شیلات باید تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دهند.
رئیس پژوهشکده در ادامه افزود: فعالیتهای بخش بیولوژی و مدیریت ارزیابی ذخایر بصورت مستقیم با تصمیم گیریهای حاکمیتی، بازسازی ذخایر و صید آبزیان در ارتباط است و این امر اهمیت پروژه ها و نتایج حاصل از آن را نشان میدهد لذا همکاران این بخش باید با جدیت و به نحو درست پروژه ها را انجام و گزارش آن را ارسال نمایند.
حسن فضلی، رئیس بخش بیولوژی و مدیریت ذخایر، در ابتدای صحبتهای خود از تشکیل چنین جلساتی ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: با وجود مشکلات متعدد و کمبود نیرو، کارشناسان بخش همواره تعهدات و پروژه ها را در زمان مقرر انجام داده و نتایج آن را هم در اختیار دستگاه های مرتبط قرار داده و هم بصورت ترویجی به جامعه بهره برداران منعکس کردند.
وی افزود: از نظر تعداد مقالات چاپ شده در مجلات معتبر علمی، بخش مذکور به نسبت تعداد کارشناسان و اعضای هیئت علمی که دارد از آمار نسبتا خوبی برخوردار است و همچنین گفت:کمبود نیروی متخصص از مشکلات موجود بخش بوده و نیاز است با توجه بیشتری به این زمینه پرداخته شود تا با جذب نیروهای جدید و همکاری آنها با کارشناسان خبره و کسب آموزشهای لازم و انتقال تجربه بتوانند جایگزین مناسبی برای همکاران بازنشسته شوند.
سپس کارشناسان دیگر بخش نیز از مشکلات موجود صحبت کردند و در نهایت ریاست و معاونین پژوهشکده ضمن جمعبندی جلسه به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.