به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر روز سه شنبه 18 مهرماه 1342   دکتر شریف روحانی قائم مقام موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در محل پژوهشکده اکولوژی دریای خزر حضور پیدا کرده و با اعضای هیئت علمی پژوهشکده جلسه هم اندیشی رفع موانع تحقیقات و استفاده از فرصتهای موجود برای جذب بودجه و تصویب پروژه های دانش بنیان برگزار کرد.
این جلسه در ادامه سفر دکتر شریف روحانی به استان مازندران و شرکت در مراسم آغاز صید ماهیان استخوانی دریای خزر شکل گرفت.
دکتر نصراله زاده در ابتدای جلسه ضمن خیرمقدم و ابراز خرسندی از فرصت بوجود آمده از محققین و اعضای هیئت علمی خواستند تا ضمن رهنمود گرفتن از سخنان مهمان پژوهشکده، مشکلات و مواردی که از طریق ایشان قابل پیگیری است را مطرح نمایند.
سپس قائم مقام موسسه صحبتهای خود را آغاز کرده و گفت: تحقیقات بعنوان پشتوانه بخش اجرا نقش اساسی را در تصمیم گیریهای حکومتی و کلان باید داشته باشد که متاسفانه این امر در سالهی اخیر مورد بی مهری قرار گرفته و باعث ضرر و زیانهای زیادی در بودجه کشور شده است.
وی در ادامه افزود در حال حاضر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نظر مساعدی در حمایت از شرکتهای دانش بنیان دارد و محققین میتوانند با ایجاد ارتباط با این گونه شرکتها و مشاوره دادن و هدایت آنها به انجام پروژه های شیلاتی، نقش موثری را در بالابردن میزان تولید، پایین آوردن قیمت تمام شده محصول و همچنین صادرات فرآورده های آبزیان بر عهده داشته باشند.
در پایان جلسه حاضرین از وجود بعضی چالشها و کاستی ها در انجام پروژه های تحقیقاتی و بکارگیری نتایج آنها در بخش اجرا با دکتر شریف روحانی صحبت کردند و ایشان قول مساعد دادند تا پیگیر رفع این موارد شوند.