به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر  جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه های استانی و کشوری در سالن اجتماعات دانشکده مهندسی زراعی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گرد هم آمدند تا شتونده صحبت های تولید کنندگان و صاحب نظران پرورش ماهی در قفس دریایی  در مورد  چالشهای موجود در این صنعت باشند.
دکتر سید محمد وحید فارابی عضو هیئت علمی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر و هماهنگ کننده پروش ماهی در قفس شمال کشور بعنوان نماینده موسسه تحقیقات علوم شیلاتی و کارشناس علمی در این نشست حضور داشتند.
دیگر مهمانان این برنامه آقای دکتر رحمتی و آقای مهندس گلپور از فعالان و تولید کنندگان  قزل آلا در قفس دریایی بودند.
در ابتدای جلسه دکتر رحمتی از شرایط موجود آبزی پروری در دریا و نبود امکانات کافی نظیر شناور مناسب ، امنیت کافی و سایت پشتیبان سخن گفت و لازمه توسعه این صتعت را هماهنگی بین ارگانهای مرتبط و ایجاد فضای ایده آل و همچنین معرفی گونه بومی برای پرورش دانست.
در ادامه دکتر فارابی با اشاره به پدیده تغییر اقلیم و گرم شدن زمین و خشکسالی های پیاپی، استفاده از آب شیرین را برای کشاورزی و آبزی پروری جایز ندانسته و حرکت به سمت پرورش ماهی در قفس دریایی را گزینه مناسبی برای جایگزین کردن استفاده از آب رودخانه ها دانست به شرطی که با بهبود شرایط فعلی و ایجاد زیرساختهای لازم و آموزش به پرورش دهندگان و تدوین شیوه نامه مدون و کارشناسی شده از ورود ضرر و زیان به این قشر تولید کننده پیشگیری شود. وی همچنین اشاره کرد میزان فعلی تولید ماهی در قفس بسیار پایین تر از آمارهای جهانی است که علت آن را تکنولوژی سنتی قفسها، عدم آگاهی پرورش دهندگان از روشهای نوین و همچنین نبود امکانات کافی دانست.