به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر روز سه شنبه 1402/5/24 جلسه مشترکی بین دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و پژوهشکده اکولوژی دریای خزر با حضور مسئولین ارشد دو طرف در سالن کنفرانس پژوهشکده برگزار شد.
در این دیدار که معاون پژوهشی دانشکده بهداشت، رابط مراکز تحقیقاتی و هممچنین مسئول ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی مازندران از یک سو و رییس، معاون پژوهشی، معاون برنامه ریزی و پشتیبانی و مسئول بخش بهداشت و بیماریهای آبزیان پژوهشکده از سوی دیگر حضور داشتند ابتدا دکتر نصراله زاده به مهمانان خوش آمد گفته و سپس دکتر صفری به معرفی اجمالی  و اهم پروژه ها و دستاوردهای محقق شده  توسط کارشناسان و اعضای هیئت علمی پژوهشکده پرداختند.
در ادامه خانم دکتر یزدیان بعنوان مسئول ارتباط با صنعت دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با فعالیتهای پژوهشکده اکولوژی دریای خزر، وجود این چنین پتانسیل و توانمندی در منطقه را بسیار عالی دانسته و اظهار امیدواری کردند به کمک دانشگاه علوم پزشکی مازندران مراحل اخذ مجوزهای لازم جهت تولید و تجاری سازی برخی از فعالیتهای منتج شده به محصول  تسریع شود تا منجر به جاب اعتماد بیشتر سرمایه گزاران و علاقمندان شود. وی همچنین در دنباله صحبتهای خود از عدم وجود تعامل بین دانشگاه و مراکز تحقیقاتی با صنعت انتقاد کرد و این نقص را موجب ابطال سرمایه، کاهش تولید و عقب ماندن صنعت از پیشرفتهای روز دنیا دانست و خواستار آن شد تا با برگزاری جلسات مشترک با صنعتگران و سرمایه گزاران ضمن آگاهی از مشکلات آنها با معرفی و تشریح سودآوری محصولات دانش بنیان آنها را به وارد شدن در این عرصه ترغیب کرد.
سپس مهندس لالویی، معاون برنامه ریزی و پشتیبانی پژوهشکده صحبت کردند و به عدم شناخت کافی و هماهنگی لازم بین مراکز تحقیقاتی استان اشاره داشتند که باعث موازی کاری و افزایش هزینه ها میشود در صورتی که میتوان با بکارگیری از توانایی هر واحد گامهای موثرتری در زمینه پژوهش و تولید علم برداشت.
در نهایت این جلسه با ارائه پیش نویس یک تفاهم نامه به پایان رسید و مقرر گردید دوطرف با بررسی دقیق . کارشناسی موارد آن زمینه همکاریهای دوجانبه را فراهم نمایند.
همچنین بعد از این نشست مهمانان از قسمتهای مختلف پژوهشکده بازدید کرده و از نزدیک با بعضی از پروژه های در حال انجام آشنا شدند.