به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر روز دوشنبه 1402/4/5  مهندس عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، به همراه دکتر محمد رشید رستمی  مدیر امور اراضی، مهندس مقیمی  معاون مدیرکل منابع طبیعی، دکتر اسلامی مدیر محیط زیست اداره بازرسی استان و کارشناسان همراه از پژوهشکده بازدید کردند.
در ابتدای این جلسه که در سالن کنفرانس پژوهشکده برگزار شد دکتر نصراله زاده ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور مهمانان به معرفی اجمالی از پژوهشکده و اهم توانمندیها و دستاوردهای علمی پرداختند و با معرفی پروژه های شاخص نظیر پرورش میگو وانامی با آب لب شور دریای خزر و پرورش متراکم ماهیان گرمابی با استفاده از سیستم بیوفلاک و همچنین تولید بیوسیلاژ از ضایعات آبزیان و طیور اشاره کردند با ترویج و بکارگیری این یافته های علمی در بین تولیدکنندگان، حمایت و سرمایه گذارای بخش خصوصی ضمن ایجاد اشتغال در سطح استان و همچنین بالابردن میانگین تولید در واحد سطح میتوان از امکانات موجود بهره کافی را برد. در ادامه جلسه روند پیگیری پرونده قضایی اراضی پژوهشکده نیز برای حاضرین شرح داده شد.
سپس آقای مهندس عنایتی با ابراز خرسندی از وجود چنین پتانسیل تحقیقاتی در استان و فعالیتهای انجام شده توسط پژوهشکده، بررسی مشکلات موجود در صنعت آبزی پروری، نیازسنجی پرورش دهندگان آبزیان سطح استان و تلاش بیشتر برای رفع موانع موجود را خواستار شدند .
در پایان این بازدید مهمانان از بخشها و تجهیزات تحقیقاتی پژوهشکده دیدن کردند و از نزدیک با روند فعالیتهای پژوهشی آشنا شدند.