به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر، بمناسبت دومین روز هفته جهاد کشاورزی، همایش مروجان و محققان کارشناسان بخش کشاورزی استان مازندران در محل سازمان جهاد استان برگزار شد.
در ابتدای این برنامه بعد از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، آقای دکتر طاهری، مدیر ترویج جهاد کشاورزی استان، آمار فعالیتها و برنامه های ترویجی و آموزشی برگزار شده توسط آن مدیریت را ارایه دادند.
سپس حاج آقا رضاپور مسول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان، ضمن تبریک هفته جهاد، این ارگان را در نبرد امنیت غذایی جزو خط مقدم این نبرد دانستند و اضافه کردند:، نیاز به توجه جدی به امور رفاهی و دریافتی‌های همکاران داریم. همچنین ایشان جهاد را از نهاد های دانستند که بصورت مویرگی و میدانی با آحاد اقشار جامعه در ارتباط است و خواستار ترویج بیشتر فعالیتهای انجام شده و اطلاع رسانی یافته های علمی توسط محققین به عموم مردم شدند.
در ادامه مهندس عنایتی ریاست سازمان، این مناسیت را به همکاران تبریک گقتند و نقش محققین و مروجین بخش کشاورزی را در بالا بردن میزان تولید و کیفیت محصولات، کاهش هزینه ها و مهار تورم بسیار موثر دانستند و خواستار بهرمندی از تمامی ظرفیتها و پتانسیلها بخش ترویج برای انتقال دانش و یافته های علمی محققین به بهره برداران و رفع عوامل و موانع موجود در این راه شدند تا با تکمیل این زنجیره شاهد افزایش عملکرد تولید و رسیدن به آمارهای جهانی باشیم. آقای دکتر محمودی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش جهادکشاورزی و منابع طبیعی استان، سخنران بعدی این همایش بودندکه خلاصه ای از فعالیتهای سالانه مراکز تحقیقاتی استان را به سمع و نظر حاضرین رساندند.
در راستای این مراسم نمایشگاه دستاوردهای علمی و تحقیقاتی بخش کشاورزی نیز برگزار شد که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.