به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر روز دوشنبه مورخ 1401/12/8 دکتر فتح الله پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران و هیئت همراه از پژوهشکده اکولوژی دریای خزر دیدن کردند. در این دیدار و جلسه ای که به همین منظور در سالن کنفرانس با حضور معاونین و مسئولین بخشهای تحقیقاتی و اداری پژوهشکده برگزار شد، ابتدا ریاست پژوهشکده، آقای دکتر نصراله زاده ضمن خیر مقدم به مهمانان خلاصه ای از تاریخچه، امکانات، توانمندی ها، فعالیتهای تحقیقاتی انجام شده در سالهای اخیر را ارائه دادند و در ادامه چالشها و خطرات زیست محیطی تهدید کننده دریای خزر و عوامل موثر در کاهش میزان صید و ذخایر آبزیان را به سمع و نظر مهمانان رساندند.
معرفی یافته ها و دستاوردهای شاخص پژوهشکده نظیر پرورش متراکم ماهی با سیستم بیوفلاگ، پرورش میگوی وانامی با آب لب شور دریای خزر، تهیه بیوسیلاژ از ضایعات آبزیان، تولید پپتون، استخراج امگا 3 از کیلکا و نوشیدنیهای بر پایه جلبک اسپرولینا، از دیگر سخنان رئیس پژوهشکده برای حاضرین بود.
دکتر نصراله زاده در ادامه صحبتهایشان از نیازهای بخش تحقیقات و لزوم همکاری و مشارکت بیشتر سایر ارگانها و سازمانهای ذیربط با دریای خزر، محیط زیست و آبزی پروری برای اجرای بهتر پروژه های تحقیقاتی و استفاده بهینه از داده های بدست آمده از این تحقیقات در طرحهای کلان و خرد حاکمیتی گفتند و تاثیر مثبت این همکاری را در پیشگیری از ضرر و زیانهای احتمالی یا اجرای بهتر طرحها شرح دادند.
در ادامه آقای دکتر فتح الله پور ضمن تشکر از توضیحات رئیس پژوهشکده و ابراز خرسندی از اجرای پروژه های تاثیر گذار و اشتغالزا در این مرکز به لزوم تعامل و همکاری بیشتر بین سازمانهای مرتبط تاکید کردند تا نتایج این تلاشها برای جامعه هدف مثمر ثمر قرار گیرد.
در پایان مهمانان ضمن بازدید از بخشهای تحقیقاتی و ساختمان قدیمی شیلات به لزوم استمرار این جلسات اشاره کردند و مقرر شد درهفته آینده نشستی با مسئولین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای ارائه کاملتر طرحهای اشتغالزا و فناور در محل سازمان مدیریت برگزار شود و ماحصل آن در جلسات استانداری مازندران ارائه گردد.