به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر روز سه شنبه مورخه 1401/12/09 جلسه شورای مدیران و روسای پژوهشکده ها و مراکز تابعه موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور بصورت وبیناری برگزار شد.
در این جلسه که هر ساله برای ارائه گزارش عملکرد پژوهشی توسط مدیران برگزار میشود دکتر نصراله زاده به تشریح فعالیتها و اقدامات انجام شده توسط محققین و کارشناسان در طول سال 1401 پرداختند و گزارش خود را برای ریاست موسسه و سایر حاضرین ارائه کردند.
از جمله فعالیتهایی که در سخنان رئیس پژوهشکده ذکر شد میتوان به اجرای 2 طرح و 18 پروژه در دست اقدام، اخذ 6 فروست گزارش نهایی پروژه، چاپ 19 مقاله علمی در مجلات معتبر خارجی، چاپ 30 مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی، چاپ 6 مقاله ترویجی، اجرای 3 طرح فناورانه با قابلیت تجاری سازی، عقد 3 قرارداد پژوهشی با مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 18 مورد حضور در کنفرانس های بین المللی و ارائه مقاله و همجنین حضور در کمیسون بین المللی منابع زنده دریای خزر اشاره کرد.
همچنین ایشان به تشریح اقدامات انجام شده و درصد پیشرفت فیزیکی هر کدام از پروژه های در دست اجرا پرداختند و ضمن ارائه خلاصه نتایج بدست آمده، از میزان اعتبارات مصوب و تخصیص یافته هر پروژه در سال 1401 سخن گفتند.
همچنین به گفته ایشان در سال گذشته 391 میلیون تومان از محل قرارداد انجام خدمات آزمایشگاهی برای پژوهشکده درآمد زایی شد و همچنین 11 قرارداد پژوهشی دیگر نیز در دست پیگیری است که بعضی از آنها در مرحله عقد قرارداد میباشد.
تمدید آزمایشگاه معتمد محیط زیست تا سال 1403، ارتقاء جایگاه آزمایشگاه های پژوهشکده به سطح توانمند، کسب مقام برتر رابط آزمایشگاه از دیگر افتخارات کسب شده پژوهشکده در سال جاری بود.
همچنین برگزاری 6 دوره کارگاه آموزشی ترویجی برای بهره برداران و مروجین، اجرای 2 طرح ترویجی و حمایت از دو شرکت دانش بنیان از فعالیتهای پژوهشکده میباشد که توسط دکتر نصراله زاده تشریح شد.
در پایان این گزارش به مشکلات پژوهشی و پشتیبانی نیز اشاره شد و پیشنهاداتی برای رفع آن ارائه گردید.
ریاست محترم پژوهشکده در انتهای صحبتهای خود به پرسش های حاضرین پاسخ دادند و همچنین از زحمات و تلاشهای یک ساله همکاران که برای تحقق اهداف و سیاستهای پژوهشکده فعالیت میکنند تقدیر و تشکر کردند.