به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر، روز سه شنبه مورخ 1401/6/8 آقای دکتر صفری، معاون پژوهشی بهمراه کارشناسان بخش اکولوژی پژوهشکده از مزرعه پرورش ماهی (آقای میناگر) واقع در شهرستان بابل بازدید کردند. یکی از مزیت های این مزرعه استفاده از سیستم آب در گردش با استفاده از گیاه سنبل آبی در محیط کاملا کنترل شده می باشد. منبع تامین آب این مزرعه سه حلقه چاه است که بعد از ورود به استخر بتنی به مساحت 2000 متر مربع، قسمتی برای مزارع برنج و قسمتی برای آبیاری درختان و مزارع علوفه(جهت تغذیه دام) مورد استفاده قرار میگیرد و مجددا از تانکهای حاوی سنبل آبی (بصورت ثقلی) عبور داده شده و بعد از تصفیه و حذف آلاینده ها مجددا به استخر وارد میشود.
در سایت مذکور با حداقل آب ورودی، همزمان پرورش ماهی، اردک، برنج و دام انجام شده و حداکثر بهره وری از منبع آبی میشود و از طرف دیگر با استفاده کنترل شده  از گیاه سنبل آبی تصفیه آب صورت میگیرد.
لازم به ذکر است در استخر بتنی ماهیان کپور، آمور، کوی و فیتوفاگ پرورش داده میشود.
به منظور ارزیابی و کارایی سیستم مورد نظر، نمونه برداری از آب چاه، استخر، ورودی و خروجی و همچنین گیاه و ماهی انجام شد تا بررسی فاکتورهای فیزیکوشیمیایی و باقیمانده فلزات سنگین و سایر آلاینده ها انجام گیرد.