به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر سرکار خانم مهندس فرشیده حبیبی در برنامه شبکه برکت مازندران( استودیو کشاورز) حضور داشتند.
با فرا رسیدن عید نوروز، علاقمندی مردم برای خرید آبزیان زینتی بویژه ماهی قرمز افزایش می یابد که در این ارتباط، رعایت اصول ساده بهداشتی می تواند نقش مهمی در پیشگیری از بروز بیماریهای مشترک بین انسان و ماهی و سلامت خانواده داشته باشد هرچند که تاکنون در کشور گزارش مستندی از بروز بیماریهای خطرناک منتقل شده از ماهیان زینتی، منتشر نشده است.
امروز 25 اسفند 1400 در برنامه شبکه برکت مازندران (استودیو کشاورز) وابسته به مدیریت هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی مازندران، سرکار خانم مهندس فرشیده حبیبی کارشناس ارشد بخش بهداشت و بیماریهای آبزیان، میهمان این برنامه با موضوع "توصیه های بهداشتی خرید و نگهداری ماهی قرمز" بودند که توضیحاتی را در خصوص انتخاب ماهی قرمز سالم و خرید آن از مراکز مجاز و بهداشتی، نگهداری درست ماهی، تغدیه و ضدعفونی کردن آن، عدم رهاسازی ماهیان قرمز در منابع آبی طبیعی و خودداری از خرید سایر جانوران وحشی و غیربومی مثل لاک پشت گوش قرمز یا حلزون سیبی ... ارائه دادند.