به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر، روز سه شنبه مورخ 99/2/30 جناب آقای دکتر بهمنی، ریاست محترم و آقای دکتر سپهداری رئیس بخش بهداشت و بیماریهای آبزیان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور جهت امضای تفاهم نامه شش جانبه برای فاز دوم تولید مولدین ماهی قزل آلای عاری از بیماری(SPF) به این استان سفر کردند.
در ابتدای این سفر آقای دکتر بهمنی دیداری با مهندس شهیدی فر رئیس سازمان  و حجت الاسلام فلاح مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران داشتند که در این جلسه موضوعات کشاورزی اسلامی و استفاده بیشتر از کارشناسان موسسه تحقیقات در امر افزایش تولید مطرح گردید و مقرر گردید طی هماهنگی لازم بازدیدی از فعالیت طرح تولید مولدین ماهی قزل آلای عاری از بیماری (SPF)مرکز تنکابن و پیشرفت عملیات بازسازی کشتی تحقیقاتی گیلان پژوهشکده اکولوژی دریای خزر بعمل آید. سپس طی جلسه ای با آقای مهندس احمد حسین زادگان استاندار محترم استان مازندران پیرامون تفاهم نامه SPF و همچنین تخصیص بودجه برای تکمیل تجهیزات کشتی تحقیقاتی گیلان جهت بررسی صید کیلکا در اعماق بالا و اهمیت آن بعنوان  تنها شناور تحقیقاتی در جنوب دریای خزر و آبهای سرزمینی ایران بحث و تبادل نظر شد.در نهایت مقرر گردید پس از بررسی کارشناسی در معاونت اقتصادی استانداری این تفاهم نامه به امضای مقام محترم استاندار برسد.
همچنین در ادامه رییس موسسه بازدیدی هم از پژوهشکده اکولوژی دریای خزر داشتند و جلسه ای با ریاست، معاونین، مدیران بخشهای اداری و مسئولین بخشهای تحقیقاتی در سالن کنفرانس پژوهشکده برگزار شد. در این جلسه همکاران توضیحاتی را در حوزه فعالیت خود بیان داشته و مشکلات مربوطه را با ایشان در میان گذاشتند. در پایان این سفر آقای دکتر بهمنی از پیشرفت پروژه های تحقیقاتی و قابل رونمایی سال 1399 1-تولید بیوسیلاژ از زائدات ماهی و 2- تولید واکسن دی والان قزل آلا را بازدید نمودند و ضمن تشکر از تلاشهای مجریان این دو طرح تاکید داشتند در سال جدید با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برای جهش تولید، بخش تحقیقات نقش بسزایی در تحقق این امر باید داشته باشد و با توان علمی خود میتواند زمینه را برای افزایش تولید حفظ امنیت غذایی و کاهش قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان فراهم سازد.