جلسه تخصصی بررسی چالش ها و راهکارهای توسعه بازار آبزیان در محل موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در مورخ 23/7/1397 با حضور بخش های دولتی و خصوصی تشکیل گردید. در این جلسه الزامات برنامه بازاریابی محصولات شیلاتی، بررسی روند صادرات محصولات شیلاتی در سالهای اخیر، رصد و پایش بازار آبزیان و تاثیر آن در بهبود بازار و تقاضای مشتریان، مقایسه الگوی تجاری ایران و جهان در بازار آبزیان و معیارهای افزایش سرانه مصرف ماهی بررسی گردید. در خاتمه موارد تهیه کتابچه همنشت تخصصی، تکمیل سامانه بیگ دیتا، اعلام آمادگی برای محصولات یونیدو، استفاده از آزمایشگاههایاستاندارد مراکز و پژوهشکده ها جهت پایش و کیفیت محصولات، انجام مطالعات در خصوص توسعه بازار آبزیان و انجام جلسات اداوری تصمیم گیری گردید.